معافیت کتابفروشی‌های کردستان از مالیات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از معافیت مالیاتی کتابفروشی های سطح این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص معافیت مالیات کتابفروشی‌های استان کردستان، گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای حمایت از کتاب فروشان استان کردستان این طرح اجرا می‌شود.

 وی افزود: آن دسته ازکتابفروشی‌های که فقط به امر فروش کتاب مشغول هستند مشمول طرح معافیت مالیاتی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: اداره مقدمات بهره‌مندی کتابفروشان این طرح طی مکاتبه‌ای به معاونت فرهنگی ابلاغ کرد که این صنف زیرپوشش معافیت مالیاتی قرار بگیرند.

قلعه شاخانی تعداد کتابفروشی‌های زیر پوشش معافیت مالیاتی را در استان 119 کتابفروشی اعلام کرد و گفت: سنندج مرکز استان با 66 کتاب‌فروشی و به ترتیب شهرستان‌های سقز و مریوان بیشترین آمار کتاب‌فروشی‌ها را به خود اختصاص داده اند و همچنین سایر شهرستان‌ها نیز در طرح معافیت مالیاتی مشارکت کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه حمایت از کتاب فروشی‌ها از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: این طرح زمینه حمایت از کتابفروشی‌ها را بیشتر خواهد کرد و همچنین در طول سال حمایت‌های درتخفیف فروش کتاب به علاقه‌مندان از سوی کتابفروشی‌ها صورت می‌گیرد.

قلعه شاخانی اظهار داشت: این حمایت‌ها از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به کتابفروشی‌ها در قالب طرح‌های پاییزه- طرح تابستانه- طرح نوروزانه و سایر طرح‌ها برای فروش کتاب با تخفیف 20تا 30 درصد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ د م

تخفیف 20تا 30 درصدی فروش کتاب در قالب طرح‌های پاییزه، تابستانه و نوروزانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.